BangPurba.com

Tutorial, informasi, pendidikan, ilmu pengetahuan pendidikan hiburan lirik lagu, gambar dan animasi dan lain-lain

ibu melahirkan bayi kembar 11 orang di india dan china

rekor baru di dunia medis. Seorang ibu di India melahirkan sebelas anak kembar dalam waktu yang bersamaan.Sayangnya ibu dari bayi kembar sebelas tersebut belum diketahui namanya. Namun, Foto-foto kesebelas anak kembar tersebut telah beredar di internet dan membuat kaget sekaligus kagum atas anugerah yang diberikan oleh Tuhan pada ibu tersebut.
ibulahirkansebelasanak.jpg
Sebelumnya untuk rekor melahirkan anak kembar terbanyak dipegang oleh Nadya Denise Doud-Suleman yang melahirkan bayi kembar delapan. Sebelumnya ia juga mempunyai enam anak. Jadi, ditambah dengan kedelapan anaknya tersebut, saat ini ia memiliki 14 anak.

tapi sementara itu di china :
Ibu lahir anak kembar 12 dipaksa pilih 1 dan 11 yang lain akan dibunuh!

Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.

“Saya bersama suami belum boleh memastikan pilihan,” ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi.

“Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”


Sedihnye!!!!!!!!!. Takkan china tak de cara lain nak kawal?? takkan dengan cara lempar dari gunung?? pehh. kalau aku ada duit, aku dah pergi sana dah mintak sorang dua. Sedihnyeeeeeee.. susah ooo nak dapat baby. orang 10-20 tahun kawen belum ada, tapi dia senang-senang nak lempar dari atas gunung. 11 orang kot?? kalau aku jadi mak pak budak kembar ni, dah cabut lari ke luar negara terus menetap kat luar negara daripada siang malam mimpi anak lagi 11 datang jadi hantu tanya " Kenapa mama dan papa bunuh saya". Peh!! Nightmarelahhh!
Author Profile

About Admin

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat.

2 komentar

  1. siti jubaedah7 April 2014 00.15

    Ora punya hati tuh cina , bodoh , 100 perak aja china mah di tagih , ihh amit" gua benci orang china taek !!!

    BalasHapus

Follow by Email